ceturtdiena, 18. aprīlis, 2024Vārda diena: Jadviga, Laura
crest1 crest2

Krāslavas novada pašvaldības 2022. gada budžets

2022. gada 27. janvārī Krāslavas novada pašvaldības domes sēdē apstiprināts Krāslavas novada pašvaldības 2022. gada budžets.

Pievienots: 11.02.2022

Saskaņā ar „Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumu” Krāslavas novada pašvaldība uzsāka pildīt savas funkcijas un uzdevumus normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā kopš 2021. gada pašvaldību vēlēšanās ievēlētās pašvaldības domes pirmās sēdes, kura tika sasaukta likumā noteiktajā kārtībā 2021. gada 1. jūlijā. Administratīvi teritoriālās reformas ietvaros apvienotās Krāslavas novada, Dagdas novada pašvaldības un Aglonas novada Šķeltovas, Grāveru un Kastuļinas pagasti kā vienota Krāslavas novada pašvaldība uzsāka darbu, izveidojot jaunu atvasinātu publisku personu, kas pārmantojusi iepriekš visu pastāvošo atvasināto publisko personu tiesības un saistības.

2022. gadā budžetu raksturo šādas galvenās prioritātes – iesākto projektu turpināšana uzņēmējdarbības attīstībai, finansējuma piesaiste pilsētas ielu un novada ceļu uzturēšanai un atjaunošanai, kvalitatīvas izglītības sistēmas uzturēšanai visās novada izglītības iestādēs, sociālajām vajadzībām, veicinot sociālo pakalpojumu piedāvājumu attīstību un sociālās iekļautības veicināšanu, maksimāli iespējami piesaistot Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļus projektu īstenošanai.

Krāslavas novada pašvaldības 2022. gada pamatbudžeta plānotie ieņēmumi ir EUR 30 734 514, izdevumi EUR 35 361 089, finansēšanas līdzekļi EUR 4 626 575.

Budžeta ieņēmumi 

Budžeta ieņēmumi plānoti EUR 30 734 514 kopsummā un tos veido:

- nodokļu ieņēmumi (iedzīvotāju ienākuma nodoklis, nekustamā īpašuma nodoklis, azartspēļu nodoklis, dabas resursu nodoklis);

- nenodokļu ieņēmumi (no valsts nodevām, kuras ieskaita pašvaldības budžetā, pašvaldības nodevām, naudas sodiem, ieņēmumiem no ūdenstilpju un zvejas tiesību nomas un zvejas tiesību nerūpnieciskas izmantošanas, ieņēmumi no ēku un būvju īpašuma un zemes īpašuma pārdošanas, ieņēmumi no pašvaldības īpašuma iznomāšanas);

- ieņēmumi no iestāžu sniegtajiem maksas pakalpojumiem (ieņēmumi no vecāku maksām un pārējiem ieņēmumiem par izglītības pakalpojumiem, ieņēmumi par telpu nomu un īri, ieņēmumi par zemes nomu, maksa par personu uzturēšanos sociālās aprūpes iestādēs, ieņēmumi no pacientu iemaksām un sniegtajiem rehabilitācijas un ārstniecības pakalpojumiem, ieņēmumi par komunālajiem pakalpojumiem u.c.);

- ieņēmumi no ārvalstu finanšu palīdzības;

- ieņēmumi no valsts budžeta transferta pārskaitījumiem, tajā skaitā:

     - mērķdotācijas, kas saņemtas pašvaldības pamata un vispārējās vidējās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, interešu izglītības programmu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, pašvaldības izglītības iestādēs bērnu no piecu gadu vecuma izglītošanā nodarbināto programmu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, mūzikas, mākslas un sporta skolās nodarbināto programmu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, pašvaldības speciālo pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, speciālās izglītības iestādēm, kas nodrošina internāta pakalpojumus, pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām un uzturēšanas izdevumiem,

     - mērķdotācijas iestādēm, kuras sniedz no valsts budžeta apmaksātos veselības aprūpes pakalpojumus,

     - mērķdotācijas asistentiem,

     - valsts budžeta dotācijas pašvaldībām, kurām izlīdzinātie ieņēmumi uz vienu iedzīvotāju ir zemāki par 800 EUR un izlīdzināto ieņēmumu pieaugums, salīdzinot ar 2021. gadu, ir mazāks par pašvaldību vidējo izlīdzināto ieņēmumu pieaugumu,

     - mērķdotācija pašvaldību autoceļiem (ielām);

- ieņēmumi no Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansētiem projektiem, ieskaitot mērķdotācijas algotu pagaidu sabiedrisko darbu organizēšanai;

- pašvaldības budžetā saņemtā dotācija no pašvaldības finanšu izlīdzināšanas fonda;

- pašvaldības budžetā saņemtie transferti no citām pašvaldībām.

2022. gada budžeta ieņēmumu struktūra

Budžeta izdevumi

2022. gadā Krāslavas novada pašvaldības budžetā tiek plānoti izdevumi EUR 35 361 089 apmērā.

Plānotās nozīmīgākās investīcijas: 

- ERAF 5.6.2. Dienvidlatgales pašvaldību degradēto teritoriju revitalizācija uzņēmējdarbības attīstībai (Indras ielas pārbūve Krāslavā, I kārta), projekta partneris - Augšdaugavas novada pašvaldība, kopējās izmaksas 2022. gadā EUR 1236688, tajā skaitā ES/valsts/cits finansējums - EUR 463254;

- ražošanas zonas izveide Indras ielā, Krāslavā, III kārta, izmaksas - EUR 130000;

- Jāņupītes tilta un Pils ielas pārbūve Krāslavā, izmaksas - EUR 1000000;

- ERAF 5.6.2. Ceļu un citas nepieciešamās infrastruktūras nodrošināšana darbavietu radīšanai un privāto investīciju piesaistei Krāslavas novadā (Krāslavas novada Indras pagasta ceļa „Indra-Pātarnieki-Koškovci” posma pārbūve), kopējās izmaksas 2022. gadā - EUR 1736351, tajā skaitā ES/valsts/cits finansējums - EUR 1554035;

- Dagdas pilsētas ielu virsmu apstrāde, izmaksas - EUR 294776, darbu veikšanai piesaistīti aizņēmuma līdzekļi;

- tehniskās dokumentācijas izstrāde Dagdas pilsētā - EUR 137990;

- attīrīšanas iekārtu rekonstrukcija Robežnieku pagastā, kopējās projekta izmaksas - EUR 130000;

 - Krāslavas novada pašvaldības izdevumi būvprojektu izstrādei - EUR 150000 apmērā;

ERAF 4.2.2.projekta „PII „Pienenīte” Krāslavā energoefektivitātes pasākumi” īstenošana, kopējās projekta izmaksas plānotas EUR 284482 apmērā, tajā skaitā ES/valsts/cits finansējums - EUR 211325,

LV-LT-BY Sociālās iekļautības veicināšana, organizējot kopējus pasākumus un uzlabojot sociālos pakalpojumus Krāslavas un Polockas pašvaldībās, projekta kopējās izmaksas - EUR 98396, tajā skaitā ES/valsts/cits finansējums - EUR 80000,

ERAF 9.3.1. Pakalpojumu infrastruktūras attīstība deinstitucionalizācijas plānu īstenošanai Krāslavas novadā, projekta kopējās izmaksas - EUR 900000, tajā skaitā ES/valsts/cits finansējums - EUR 450000.

2022. gadā plānotas izmaksas EUR 126000 mēbeļu iegādei dienesta viesnīcā Krāslavā, Raiņa ielā 25, līdz ar to tiks noslēgtas Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansētā 8.1.2.0/17/I/035 „Krāslavas izglītības iestāžu infrastruktūras sakārtošana un mācību vides uzlabošana (Pils ielā 5 un N. Rancāna ielā 4) projekta aktivitātes.

2022. gadā plānots turpināt iesāktos remontdarbus Krāslavas ģimnāzijā, Pils ielā 5, un Krāslavas Mūzikas un mākslas skolā, Raiņa ielā 25, pielāgojot esošo ēku mūzikas un mākslas skolas prasībām, kopējās paredzamās izmaksas remontdarbiem EUR 347547, remontdarbu veikšanai piesaistīti aizņēmuma līdzekļi izglītības iestāžu investīciju projektiem.

Plānots pabeigt ERAF 4.2.2. projektā „Saules kolektoru sistēmas uzstādīšana Krāslavas peldbaseina energoefektivitātes uzlabošanai” paredzētās aktivitātes, paredzamās izmaksas - EUR 68248, tajā skaitā ES/valsts/cits finansējums - EUR 26642.

2022. gada pašvaldības budžeta izdevumu struktūra

 

 


Jauna aptauja

Februāris - 2024
P O T C P S S
 
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
 
svētdiena, 04.02.2024
pirmdiena, 05.02.2024

Dienas foto

  • Valentīna Zlidņa piemiņas izstādes atklāšana

2015. Copyright © Krāslavas vēstis. All rights reserved.
webbuilding.lv mājas lapu izstrāde